Monday, July 16, 2007

Nuri Sikosky 61
.
Misteri Kehilangan Nuri

.

Dulu masa aku masih kecil aku selalu melihat helikopter nuri di angkasa. Aku dan kawan aku terus melambai lambai sambil menjerit 'helicopter...helicopter'. Pada masa itu tak terimagin bagaimana menaiki helikopter. Terasa benar di dalam diri untuk mencubanya. Rasanya kalau dapat naik mesti perasaan rasa seronok yang tak terucap. Orng kata macam kembang buntut. Malah sampai ke hari ini aku aku masih belum berjaya menaiki helikopter. Bukan tak berpeluang tatapi aku takut sebab banyak sangat insiden terhempasnya helikopter nuri. Aku jadi fobia.

.

Baru baru ni tersebar berita terhempas atau hilang helikopter nuri. Nasib enam anak kapal belum pasti destinasinya. Sudah lebih tiga hari pasukan keselamatan dan berbagai pihak gagal untuk mengesan. Berbagai teori dan ulasan diberi oleh pak menteri malah yang tak tahu menahu dengan subjek tersebut pun sudah pandai menyamput. Tapi adalah amat malang bagi keluarga mangsa yang terus berharap dan berdoa agar saudara tersayang masih lagi di beri peluang oleh Allah taala untuk terus hidup.

.

Instint aku perihal helikopter nuri ni dah lama bertapak. Aku masih tidak percaya lagi akan reliability helikopter ini. Bagi aku elok saja di jual ke kedai india besi buruk. Dapatlah juga duit untuk di agih pada anak anak yang memerlukan. Sudah banyak kejadian terhempas helikopter ini. Yang aku nak ketawa berdekah dekah adalah, setiap kali berlaku kemalangan nuri nescaya ada pihak yang masih menjawap dengan senyum kambing " Nuri masih reliable dan selamat di gunakan". Sampai bila kata kata sendiwara ini akan terus di ulang aku pun tak tahu. Elok juga kalau bagi burung kakak tua yang menjawap. Sebab kita sudah tahu jawapan yang sama akan di keluarkan.

.

Cuba kita offer orang orang elite untuk enjoy naik Nuri menglilingi gunung tahan untuk amalan reakreasi. Aci lawan potong tangan mereka akan menolak. Mereka lebih utamakan kazanah karun nuri tersebut dari menilai nyawa yg beharga. Aku rasa kalau jet pejuang Sukoi terhempas pun mereka lebih rela pejuang pilot mati daripada sukoi terhempas. Bukan murah untuk beli sukoi tu. mahal brother sehingga perlu di ode sehingga 2 ke 3 tahun.

.

Apa apa pun Aku doakan mereka masih berpeluang untuk terus hidup. Kesian keluarga yang tercinta. My instint eloklah di derma saja Nuri tu untuk menjadi bahan muzium atau letak di tengah padang permainnan untuk kana kanak main masak masak di dalam nya.

.

Akhir kata aku harap tiada lagi kata kata bodoh yang akan mengulangi peristiwa ini..

No comments: